Jan-en-Geertje.reismee.nl

Cape St Francis naar De Rust (Soan en Niekie)

23 november 2014

Als ik Cape St Francis uitrij om een filmpje te gaan maken van de zonsopgang regent het. Dat belooft niet veel goeds. Toch rij ik door in de hoop dat het bij aankomst mee zal vallen. Helaas is dat niet het geval en na even gewacht te hebben rij ik maar terug naar de B&B. Gelukkig is een gedeelte van het terras bij de B&B overdekt en heb ik de mogelijkheid weer wat aan het verslag te werken en de post door te nemen. Ook probeer ik mail te versturen maar dat lukt maar niet. En daar baal ik wel van. We zouden graag Erna en Marijke in Gambia willen bereiken maar dat lukt totaal niet.

We doen het rustig aan want ik verkeer in de veronderstelling dat we ongeveer 2 uurtjes moeten rijden naar onze volgende bestemming. We luisteren nog naar het eerste gedeelte van de uitzending vanuit de Lichtkring via de kerktelefoon (gepresenteerd door Panc) maar als de kerkdienst zou moeten beginnen en deze hier niet is te ontvangen vertrekken we om 11 uur naar De Rust.

In de Rust worden we om 14.00 uur verwacht door Soan en Niekie. Ik had verwacht dat we over de snelweg zouden rijden maar Geertje verteld dat dat een rit is van 4 uur en binnendoor is het 3 uur. Mijn inschatting was dus helemaal fout en we gaan binnendoor.

Vanwege die afspraak om twee uur ’s middags in de Rust aanwezig te zijn kunnen we het dus niet al te rustig aan doen. Maar het is gewoonweg onmogelijk om dat te halen. Er is onderweg zoveel moois te bekijken dat we er nu iets meer dan 5 uur over doen. En dat mag eigenlijk nog een wonder heten. Als we ons aan de toegestane snelheid hadden gehouden hadden we er nog veel langer over gedaan. Nu hou ik grote gedeeltes een snelheid aan van 140 km per uur. En dat is verschrikkelijk hard op deze wegen die iets breder zijn dan 2 auto’s breed. Onderweg rijden we door bergdalen heen, over prachtige vlaktes, door de union dale poort en nog veel meer indrukkend wekkend natuurschoon.

((Soms horen we wel eens verbazing omdat we zo vaak naar Z.Arika gaan. Op een dag als deze blijkt echter maar weer eens hoeveel moois dit land te bieden heeft. Door deze route te rijden missen we een heel stuk van de Gardenroute of van de route 62. Beiden ook al zo ongelooflijk mooi. Ik denk dat het mogelijk moet zijn om hier een prachtige vakantie van een maand te plannen zonder een van de vele schitterende bezienswaardigheden aan te doen. En dat lijkt me toch bijzonder.))

Terug naar De Rust. Even over 4 uur zijn we aangekomen. We worden door Soan en Niekie bijzonder hartelijk welkom geheten en na de spullen uitgepakt te hebben gaan we met zijn vieren met wijn , bier of sap op het terras aan tafel zitten om weer bij te praten. Om een uur of 8 houden we het voor gezien. We moeten beloven de volgende dag niet teveel te eten want de mannen zullen voor de volgende avond een heerlijke braai bereiden. We hebben het weer prima naar het zin.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!