Jan-en-Geertje.reismee.nl

Cape St Francis

21 en 22 november. Cape St Francis

We hebben deze vakantie al een paar heel mooie en of bijzondere onderkomens gehad.

Het onderkomen in Addo was er zo eentje. Het gebeurd niet zo vaak dat we slapen in een huis met inrichting welke ouder is dan een eeuw. We zouden best wel langer wllen blijven maar door te vertrekken gaan we ook weer nieuwe dingen zien. ’s Morgens worden we eerst weer verwend met een luxe ontbijt. Tijdens dat ontbijt komt er vlak langs mijn hoofd een baby vleermuis naar beneden vallen. Het piept om zn moeder maar die wil zich niet laten zien. Het diertje is iets groter dan een ouderwetse rijksdaalder. De eigenaresse van de B&B pakt het diertje op en zet het terug boven in een stenen pilaar. Het diertje piept nog een tijdje na maar wij gaan onze spullen inpakken om weer verder te gaan. Voor vertrek maken we nog een paar foto’s van de B&B en dan rijden we de poort uit. Als ik de auto aan de kant van de weg zet om te kijken hoe we moeten rijden stopt er een meneer en die wijst ons de weg over een toeristische route. Het wordt vast saai want ik heb het al diverse malen geschreven maar ook deze dag rijden we weer door een prachtig landschap. Onderweg sto[[en we regelmatig om van al dat moois te genieten. Als we de auto neergezet hebben om een foto te maken krijgen we van Erna en Marijke een mailtje dat ze het prima naar hun zin hebben in Gambia. Daar zijn we blij om maar het is natuurlijk niet helemaal onverwacht. Als je eenmaal in Afrika bent geweest dan ben je verkocht. Onderweg doen we Jeffreys Bay aan. Deze stad staat dacht ik in de top 5 van steden met de beste surf stranden ter wereld.

Het is de eerste en ws ook de laatste keer dat we er komen. We rijden snel door naar Cape St Francis. Onze eindbestemming. Daar begint de zoektocht naar een B&B waar we terecht kunnen. Dat valt niet mee en na een paar uur bellen we Ko in Nederland om te vragen of hij zijn best wil doen via het internet. Uiteindelijk is dat niet nodig want we vinden toch nog een B&B. En alweer eentje waar we best een lange tijd zouden kunnen verblijven.

De volgende morgen rijd ik om 5 uur naar de haven. Het is echter blijkbaar nog te vroeg voor de vissers want er is weinig leven te bespeuren. Na een tijdje rijd ik weer terug en ga op het terras een boek lezen. Verder hebben we een lekkere relaxdag gehouden. Beetje gelezen, naar het strand geweest en in de haven op een terrasje gezeten en daar ook gegeten.

els en irene

De helft zit er alweer op en het is goed te lezen wat er allemaal te zien en te beleven valt. Fantastisch!!! Een relaxdag lijkt ons een goed idee. Was het boek mooi? Wij hebben gisteren een toppie concert gehad.
Liefs van ons!